20 Kasım 2009 Cuma

Yeni ürün geliştirmenin temel ilkeleri

KOBİ'lerin pazara yeni bir ürün sunarken dikkat etmesi gereken 3 temel unsur
bulunuyor. Pazara sunmaya hazırlandığınız ürün,
*Ya işletme bilimindeki tanımıyla 'niş' bir pazara yönelik olmalı
*Ya, mevcut ürünlerden birinin yeni versiyonu, ya da onun devamı olmalı
*Ya da pazardaki diğer ürünlerle rekabete yönelik yenilikçi bir özelliğe
sahip bulunmaladır.
Küçük şirketlerin yenilikçi bir ürün geliştirmeleri, teknolojik alanda
büyüklerle rekabet etmeleri kolay olmadığı için genellikle mümkün değildir.
O nedenle, KOBİ'lerin pazara sunduğu ürünlerin başarısı, 'niş' pazarı
bulabilmelerinden geçer.

Küçük ya da çok özel ilgi alanlarına hitap eden 'niş' pazar segment'leri
genellikle büyük şirketlerin ilgisini çekmez. Bunun da bir kaç nedeni
vardır.

*Öncelikle, büyükler, küçük şirketlerin bu çok özel alandaki uzmanlığından
çekinirler.

*Kimi durumlarda ise, 'niş' alan bölgesel ölçeklidir ve o alanda faaliyet
gösteren küçük şirketin o bölgeye ilişkin engin bir deneyimi vardır.

*Veya 'niş' pazardaki şirketin, dağıtım kanalları konusunda büyük bir gücü
vardır; büyük şirket dağıtım kanalında aynı güce ulaşmasının büyük bir
yatırım gerektirdiğini farkeder.

*Ve son olarak, 'niş' alan, büyük şirket için yeterince karlı değildir...

Ama her durumda küçük girişimciler, pazara yeni ürün sunmanın gerektirdiği
maliyetleri ne oranda karşılaybildiklerini dikkatli bir şekilde
değerlendirmelidir.

Bu maliyetler:

*Yenilik yapmak
*Yeni ürün geliştirmeye yönelik araştırma geliştirme faaliyetlerine kaynak
ayırmak
*Tüketicileri yeni ürüne ilişkin olarak eğitecek tanıtım faaliyetine bütçe
ayırmak
*Ve yeni ürüne ilişkin reklam çalışmaları yapmaktır.

Bu çalışmalar gerçekleştirilmeden pazara sunulan ürünlerin başarısı,
talihten öte bir şey değildir ve bir dahaki sefere aynı başarının
tekrarlanma ihtimali son derece zayıftır.

Referans: http://www.turkticaret.net/business_center/haber.php?id=174

Hiç yorum yok: